Podľa môjho osobného názoru je tento spôsob známkovania v poriadku, ak s ním pracuje schopný profesor. Ako však môžeme hovoriť o správnom používaní systému klasifikácie, ak sa líšia predstavy o schopnom profesorovi? Netvrdím, že ma ešte nikdy nesklamalo hodnotenie výkonu z predmetu, na ktorý som sa dlho a svedomito pripravovala, ale poviem to jednoducho - je veľkým rozdielom klasifikácia snahy a klasifikácia skutočných vedomostí študenta, hoci sa to mnohým nepáči. Niektorým profesorom ale treba uznať jednu obdivuhodnú vlastnosť, ktorou sa snažia zmierniť "utrpenie" a to tú, že sa pri rozhodovaní o konečnej známke usilujú zohľadniť nielen vedomosti, ale aj úsilie, aj keď to nie je vždy ideálne a podľa predstáv klasifikovaného. Samotná snaha však zďaleka nie je všetko, veľmi dôležitým faktorom na stredných školách je aj schopnosť zapamätať si dôležité údaje a fakty. Medzi študentami sú rôzne rozdiely, niektoré sa ovplyvniť dajú a s inými sa musíme zmieriť. Pre mnohých je záhadou, že poniektorí vynikajú aj v predmetoch, ktoré ich vôbec nezaujímajú a venujú im iba toľko svojho času, koľko je skutočne nevyhnutné. Tí majú proste šťastie a môžme im závidieť. A čo ostáva nám ostatným? Prestať konečne neustále hundrať na nedokonalosť systému známkovania ( ved nic nie je dokonale), pretože si tým aj tak nepomôžeme a snažiť sa mu aspoň prispôsobiť, ak už nie je v našich silách ho prekonať. Tak veľa zdaru!
12. máj 2005 o 19:28
Páči sa: 0x
Prečítané: 1 621x
Objektívnosť klasifikácie
Študenti sa často oháňajú výrokom, že klasifikácia na školách je nesprávna a neobjektívna, pretože sa cítia byť dotknutí, ak majú napriek úsiliu zlé známky, ktoré nezodpovedajú vynaloženej snahe. Čo s tým?
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(1)